Matej Brezovsek Blog

Kolesarjenje

Extrawheel Classic prikolica – Prvi vtisi

Posted by Matej Brezovšek na 16 junija, 2009

Že nakaj časa sem iskal primerno rešitev za večje tovore na kolesu in se na koncu odločil za »Poljaka« extrawheel.com. Po slučaju sem naletel na njihovo spletno stran, kjer so promovirali ta mali biser tehnike, kot mu nekateri pravijo. Enostavna po zasnovi in načinu montaže ter po vrhu še cenovno ugodna in seveda lahka prikolica me je začela takoj mikati. Imajo pa sedaj v ponudbi že drugi model, ki je izpopolnjen, a o tem malo kasneje.

Prvi dan, ko sem jo dobil po UPS dostavi, sem jo takoj namontiral na svoje novo kolo in začel s prvimi kratkimi vožnjami po dvorišču. »Kako lahka je!« Resnično ne veš, da jo imaš priklopljeno, saj povsem prazna tehta zgolj 5 kilogramov. Pri naloženi pa se čuti nekaj, kar te malenkost vleče nazaj, kot bi ti nekdo privezal na kolo vrv in te rahlo vlekel v nasprotno smer vožnje. To pa je bilo tudi vse. Pri nagibanju ni vztrajnosti, kot pri potovalnih torbah in v hrib se je obnašala v redu.

Prikolica Classic

Extrawheel Classic, kakršno imam, je prvi model v seriji. Zasnovana je na principu (samo) enega kolesa, ki je po dimenziji enak kolesu na biciklu, t.j. 26 col. Obstajata pa še opciji 27 ali pa 28 colskega kolesa.

Extrawheel Classic

Prikolica brez vreč.

Extrawheel Classic

Prikolica z vrečami.

Aluminjasto ogrodje deluje precej trdno in togo. Iz glavnega okvirja spredaj štrli dvojni »kavelj«, na katerega se brez vijakov ali česa podobnega pritrdi povezno sredstvo, ki ima na prikoličinem delu funkcijo vertikalnega vrtišča, na kolesu pa se pritrdi na posebno oblikovane vijake na osi in ima funkcijo horizontalnega vrtišča. In to je to! Enostavneje ne more biti. Tovorni del prikolice sestavljata mreži, v kateri se prevažata dve vodo-nepropustni vreči (»prasica«). V mojem primeru sta 2 x 60 litrov, obstajata pa tudi 2 x 40 litrov. Cela prikolica je odeta v tkanino iz umetnih vlaken, ki hkrati deluje delno kot podpora vrečam in kot blatnik. Prodajalec mi je po elektronski pošti dejal, naj raje vzamem nov model Voyager, saj je bolj tog in da naj bi se tkanina in mreža radi trgali od večjih obremenitvah, a je bil nov model 100 EUR dražji in hkrati manj praktičen. Na modelu Classic se lahko za obe mreži na prikolici se zatakne marsikaj (mokra obleka, plastenke, …) in ni potebno vsakokrat odpirati torb. Sem pa kmalu ugotovil, da je potiskanje polnih vreč v mrežo na prikolici precej zahtevno delo, vsaj kar se tiče stabilnosti celotnega kolesa.

V originalu je prišla prikolica s Kendinino »pol-kramparco«. Ni mi bila všeč, saj je imela precejšnje izbokline ob straneh in sem jo malo pred prvo vožnjo v Kumrovec zamenjal z Michelinovo CrossCountry Rock, ki ima majhen kotalni upor in precej bolj primeren zunanji rob, kar se tiče profila. A ta nova guma je takoj pokazala, da je narejena kvalitetno. Ko je bila prikolica prazna, je nova guma, pri ostrejših in počasnih zavojih, na asfaltni podlagi preveč grabila! Zaradi tega, je prikolica malenkost poskakovala. Pri naloženi je bil ta efekt precej zmanjšan. Prav ta menjava gume me je popeljala 15 let nazaj. Matice na osi!!! Verjetno so zaradi tkanine, v katero je oblečena prikolica in je prostor, okoli osi zaradi tkanine utesnjen, uporabili matice in ne hitro zapenjalo. Če pomislim, da je prikolica namenjena potovanju, potem ne vem zakaj komplicirati z maticami, saj za montažo potrebuješ dva ključa, pri hitem zapenjalu pa samo prste! Upam, da mi bo uspelo zamenjati os in s tem pritrjevanje…

Prvi vtisi na prvi vožnji

Za prvo vožnjo sem izkoristil enodnevno potovanje v Kumrovec. Dejstvo je, da prikolice nisem mogel preizkusiti prej, kot pa šele po lastnem nakupu. In prvi kilometri po cesti, z delno naloženo prikolico, so bili v redu. Malce mi je hotela “bezljati” in povzročati “efekt kače”, kot se to dogaja voznikom, ki vozijo kamp prikolice. A to je bilo v zelo majhni meri, pa še le po prvih nekaj sto metrih. Ker nas je šlo skupaj pet, sem od vseh pobral prtljago in jo naložil v vreče, tako da je bila prikolica za ta preizkus čim bolj naložena. Skupaj okoli 15 kilogramov prtljage. Na poti so se vrstile različne oblike podlage: gladek asfalt, makadam in grob asfalt, poln lukenj, kakor se spodobi za naše ceste. Tudi strmi vzponi in klanci. Pri vzponu se je prikolica obnašala boljše, kot sem pričakoval in se je čutila zgolj malenkostna vleka sile nazaj. Pri spustu pa sem jo preizkusil preko meje. Proizvajalec priporoča zgornjo hitrost pri spustih 40 km/h, a sem za lastno prepričanje šel vse do 56 km/h in to po precej slabi asfaltni podlagi. Pričakoval sem, da bo ob vožnji preko vdolbin “cukala” nazaj, pa zaradi velikega zadnjega kolesa tega na tej prikolici ni občutiti! Verjetno bi morala biti lunkja na cesti precejšnja, da bi prišlo do tega, a takrat bi že prednje kolo udarilo ob rob. Tudi “bezljala” ni. Ker smo se dosti ustavljali, sem nenehno vlekel stvari iz vreč in obratno. Z vsakim postankom pa je bilo nalaganje vreč nazaj na prikolico enostavnejše. Se pravi, treba se je bilo le navaditi na način, kakršnega ima model Classic. Zaradi nove gume pa na tej poti vseeno ni prišlo do poskakovanja pri obračanju!

Prikolica po prvi vožnji

Po opravljeni prvi poti, sem na prikolici pregledal ležaje, kjer se prikolica pritrdi in so mesta vrtišč. Nič posebnega. Le malenkost se je videlo, da je naredila že nekaj kilometrov (bilo jih je 76). Prav presenečena pa sem bil nad naperami (šprikli). Skoraj vse špice so bile razrahljane!!! Kako to, saj sem naredil tako kratko pot in še to z na pol naloženo prikolico! Očitno je kvaliteta platišča bolj tko-tko in se je pokazala nizka cena. Tudi vreče so se izkazale za cenene, saj je vsak dotik z asfaltom, ob pakiranju, pustil novo brazgotino na njej! Ker je pritrjevanje brez veznih sredstev, na prvi pogled izgleda, da je prikolica slabo pritrjena – a ob padcu bi se zato tudi odpela, kar je bolj varno za kolesarja!


Prikolica med vožnjo. (FOTO:  M.LACKOVIČ)

Zaključek

Kar se tiče vožnje, je ta prikolica biser! Kar pa se tiče praktičnosti in kvalitete, pa ne morem druga reči, kot da jo bo potrebno še modificirati, da bo to, kar sem si želel imeti. Res pa je, da ima nov model Voyager ravno hitro zapenjalo na osi in tudi drugo platišče (felgno), kar me je motilo pri mojem modelu, Classic. Torej z minimalno modifikacijo je tudi model Classic dobra izbira!

Več pa na: http://www.extrawheel.com/ in na: http://www.extrawheel.com/userfiles/file/extrawheel_atmagazine_big.pdf

4 komentarji za “Extrawheel Classic prikolica – Prvi vtisi”

  1. mr007nejc said

    Zdravo

    Še kaj voziš s to prikolico, kako se kaj obnese sedaj cez cas, cez toliko prevozenih km.
    Gledam na extrawheel strani in take prikolice ne vidim vec da bi jo imeli, morda ves ali jih se delajo take?

  2. Matej Brezovšek said

    Živjo, Nejc!

    Ja, to je star model in že takrat so imeli na voljo novega. Lani sem se na cilju, na Nordkappu, pogovarjal z enim Špancem, ki je prigonil gor iz juga Norveške (ali Švedske), potem pa se je vračal celo pot nazaj, menda celo na jug Španije. Rekel je, da je zelo zadovoljen z njo – samo je imel nov model!

    Zdajle je nisem vlekel za seboj že kako leto dni, ampak letos jo načrtujem spet malo priklopiti, čeprav le za dan ali dva. Če bi jo želel sam preizkusiti, mi piši na mail.

    Tega model pa mislim da nimajo več.

    So pa tudi moje potovanje na Švedsko objavili na njihovi spletni, pod odprave: Sweden 2009 – http://www.extrawheel.com/en/3/expeditions/ .

    Lp, Matej

    • mr007nejc said

      Zdravo

      Mi sporočiš email naslov, tukaj ga nekako ne najdem.

      S punco imava namen it kolesarit v lastni reziji malce po Avstriji, dosedaj sva kolesarila vedno preko agencij, sedaj bi sla pa sama pa se nekako nagibam raje k prikoli kot k raznim nahrbtnikom ali pa torbami na kolesih.

      Škoda, da tega modela nimajo več, nekako se mi zdi boljši, glede torb- velikosti le-teh ter tudi resitev glede “blatnika” se mi zdi bolj zanesljiva- da ni vse umazano.

      Lp

  3. mr007nejc said

    Zdravo

    Prosim, ce mi lahko pošljes email na naslov: susnik.nejc (afna) gmail.com

    Hvala

    Lp

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: